Zoeken
  • Hosai Safi

Voedingstips tijdens corona

Bijgewerkt: jun 1


De afgelopen tijd ontkwamen we er niet aan: het coronavirus. Dit virus hield ons de afgelopen weken bezig en houdt ons nog zeker de komende maanden nog bezig. Het aantal patiënten met corona neemt dagelijks toe. Hetgeen wat wij kunnen doen is elkaar op afstand te ondersteunen, zo veel mogelijk binnen blijven en onze weerstand op pijl houden door een gezonde levensstijl te hanteren. Daarnaast is het ook een mooie mogelijkheid om zelfbewuster te worden.



Het virus kan de ziekte COVID-19 veroorzaken en heeft zich inmiddels verspreid over de hele wereld. Het RIVM heeft inmiddels al strenge maatregelen genomen om de ziekteverspreiding te verminderen. Om de kans op het oplopen van het coronavirus zo klein mogelijk te houden, adviseren wij de richtlijnen van het RIVM te volgen. Het is noodzakelijk om deze richtlijnen zo goed mogelijk op te volgen. Door goede hygiëne en gezond en gevarieerd te eten krijg je alle essentiële vitamines binnen die je nodig hebt om je immuunsysteem te versterken.


Wat zijn de symptomen van het coronavirus?

Het virus veroorzaakt klachten zoals

  • Verkoudheid

  • Hoge koorts

  • Keelpijn

  • Niezen

  • Kortademigheid


Risicogroepen

  • Ouder dan 70 jaar.

  • (Chronische) longaandoening

  • Zwak immuunsysteem

  • Chronische hartziekte

  • Diabetes

Wat kun je er zelf tegen doen?

Met een goede weerstand is je lichaam beter in staat om ziekmakende bacteriën en virussen te bestrijden en wordt je maakt minder snel of hevig ziek. Probeer zo gezond en bewust mogelijk te eten en dagelijks beweegoefeningen in huis te doen. Minimaal 30 minuten matig intensief bewegen volgens NNGB (Nederlandse Norm Gezond Bewegen). Eet iedere dag bij de lunch en/of avondmaaltijd een portie groente van minimaal (250 gram) en daarnaast is minimaal 2-3 stuks fruit per dag essentieel.


Suppletie

Het is niet nodig om extra vitamine C of bijvoorbeeld multivitamines te slikken. Door een gezonde en gevarieerde eetpatroon krijg je alle vitamines binnen die je nodig hebt. We zitten wel meer binnen en daarom is vit D wel een aandachtspuntje. Het dagelijks innemen van extra vitamine D is aan te raden voor jonge kinderen, vrouwen ouder dan 50 jaar en mannen ouder dan 70 jaar, mensen met een getinte huidskleur, mensen die weinig buitenkomen en zwangere vrouwen.


Het is mogelijk dat je geen symptomen hebt en je je ook niet ziek voelt, maar dat het virus wel aanwezig is in je lichaam. Juist daarom is het van belang zo veel mogelijk thuis te blijven en hierdoor zowel jezelf als anderen te beschermen. De risicogroepen zijn namelijk eerder vatbaar voor het krijgen van het coronavirus.

29 keer bekeken

KANTOOR

Joop Geesinkweg 501

1114 AB Amsterdam

Email: info@nutri-health.nl

Tel:     06-40164874

Openingstijden:

Ma - Vrij: 08.30 - 18.00 uur

Avonduren en weekenden alleen op aanvraag.

CONTACT

  • LinkedIn - White Circle
  • White Instagram Icon
  • White Facebook Icon

© Copyright NutriHealth 2020 – All Rights Reserved